Forum W W G Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Mistrzowie Gry

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum W W G Strona Główna ->
Wprowadzenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nassira
Samotnik
Samotnik


Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:50, 14 Sie 2011    Temat postu: Mistrzowie Gry



Zasady Mistrzów Gry:

1. By ocenić, czy dana sytuacja się udała, trzeba przeprowadzić analizę postu jednego i drugiego (lub więcej) użytkownika, by zreasumować odpowiednio ich ruchy oraz wypowiedzieć sukces lub skuszenie ruchu danego użytkownika.

2. Napisany przez MG post nie może być pod żadnym pozorem edytowany – to, co wcześniej napisze inny użytkownik nie może ulec zmianie. Jedynym wyjątkiem jest, gdy Administrator wyrazi na to pozwolenie, czy uzna to za słuszne.

3. By zreasumować odpowiedzi użytkowników, MG bierze pod uwagę:

• Ewentualności przedstawione przez użytkowników,
• Składnię, budowę zdań oraz stylistykę,
• Barwność, wyobraźnia wypowiedzi (bez przesady – nierealne, niezgodne z anatomią ruchy nie są brane pod uwagę),
• Realistyczne, przejrzyste wypowiedzi, zawierające jasne komunikaty,
• Formowanie zdań typem „próbuję”, „gdyby,”(jeżeli nie zostanie uwzględniona ta forma w wypowiedzi użytkownika, post zostaje unieważniony).

4. MG ma prawo:

• Realizować wydarzenia, stwarzać je w różnych tematach
• Osądzać walki
• Osądzać porwania
• Oraz osądzać pojedynki lub większe starcia bojowe

5. Mistrzowie Gry musza działać całkowicie bezstronnie, opierać się jedynie na opisie ruchu przez użytkownika (w przypadku walki, porwania czy starcia), jego punktach HP oraz odwołując się do realistycznego świata.

6. Jedynie Administrator może anulować ocenę MG.

7. MG ma prawo uśmiercić postać za pomocą kostek, gdy jest już w fizycznie bardzo słabym stanie. Od tej decyzji nie ma odwołania. Klucz:

1 – życie
2 – życie
3 – życie
4 – śmierć
5 – życie
6 – życie
7 – życie
8 – śmierć
9 – życie


8. Cechy MG:
- elokwencja
- konsekwentność
- kreatywność
- bezstronność
- pomysłowość
- poczucie realizmu
- odpowiedzialność
- prostolinijność
- łatwy w zrozumieniu, ale nie prostacki styl pisania
- wytrwałość
- dobre chęci




ADNOTACJA:

Przykład rozkładu postów w zasadzie 1:

Użytkownik A
Użytkownik B
MG
Użytkownik A
Użytkownik B
MG


Dobre Porady dla Mistrzów Gry:

1. Oceniając dane zdarzenie; czyli ważne rzeczy dotyczące postu użytkownika:

• Post zawiera wiele ewentualności, czyli rzeczy, które MG może brać pod uwagę – im ewentualności użytkownik podaje więcej – tym większe użytkownik ma szanse na powiedzenie jego ruchu (brane pod uwagę są tylko ewentualności roztropne, przejrzyste, realistyczne i przemyślane oraz dobrze, czyli przejrzyście napisane).
• Użytkownik, jeżeli ubarwia swoje opisy przymiotnikami, winno się również zwrócić na to uwagę – przesadnie napisane określenia powinny być jednak zignorowane.
• MG ubarwia i sprawia sytuacje urozmaiconą, gdy opisze ukształcenie pobliskiego terenu, w którym odgrywa się wydarzenie oraz jego ogólny wygląd.
• Poprawnie byłoby również podpowiedzieć kilka słów użytkownikom, pisząc (niezbyt wiele, wystarczy jedno niedługie zdanie) na temat jego stanu psychicznego.
• Należy również dokładnie opisać, jak ma się stan zdrowotny użytkownika, co mu dolega, boli, przeszkadza czy też rani fizycznie w danym momencie.
• Każdy MG powinien opracować swój system tzw. Szczęścia/Nieszczęścia. Co, np. dziewiąty post nagrodzić wyjątkowo udanym, czy też wyjątkowo nieudanym ruchem. Minimum to co szósty post, by krytyczne, czy też bardzo szczęśliwe ataki nie zdarzały się zbyt często.


2. Dobry MG nie skupia się wyłącznie na ruchach fizycznych opisanych przez użytkownika – powinien brać też pod uwagę jego odczucia, stan psychiczny, (jeżeli go opisze) oraz opisane ewentualności względem ukształcenia terenu.

3. By nie zarzucono Mistrzom Gry niesprawiedliwości lub aluzji kierowanych do gracza pod wyjątkowo negatywnym, czy też wyjątkowo pozytywnym sensem wypowiedzi, na koniec MG- gowania, winno się uzasadnić, jak oceniamy składnię, wyobraźnię, pomysłowość, itp.; czemu ktoś był lepszy lub gorszy od drugiego użytkownika.


Przykładowy dobrze napisany post, który zasługuje na pozytywną reakcję:



„Viera z rozpędem z dalekiego dystansu, nabrała większej siły uderzenia. Całą swą siłę w locie próbowała wyładować na swym przeciwniku, nie tracąc przy tym głowy oraz czujności. By zdezorientować swego przeciwnika, zaczęła szybko zataczać kręgi wokół niego, uważając, by nie stracić równowagi, czy o nic się nie potknąć. Spróbowała tuż przed Crispanem wyhamować tylnymi nogami i całą siłę przenieść na przednie odnóża, by staranować nimi jego łeb. Dokładnie wymierzyłaby odległość, a w przypadku gdyby ten próbował zrobić unik, uprzedziłaby go i zaatakowała kopytami z impetem w odsłonięte, najbliższe miejsce na jego ciele. Cały czas śledziłaby go czujnie wzrokiem i odbiegła na bezpieczną odległość, gdyby już z początku moje ruchy nie powiodłyby się. Zastosowałaby ten sam manewr ponownie, jednak z innej strony oraz zmieniając nieco kolejność ruchów, by nie mógł jej uprzedzić czy poznać jej zamiary. Dodatkowo – uderzyłaby go z mocą w bok, by pozbawić go równowagi.”


Czemu post powinien być pozytywnie i uważnie rozpatrzony w tym wypadku?

• Trafne wypowiedzi – np. „rozpędem z dalekiego dystansu, nabrała większej siły uderzenia”, „by zdezorientować swego przeciwnika, zaczęła szybko zataczać kręgi wokół niego, uważając, by nie stracić równowagi, czy o nic się nie potknąć”

• Realistyczne określenia ruchu – np. „zaatakowała kopytami z impetem”, „śledziłaby go czujnie wzrokiem”

• Wiele pomysłowych, realistycznych ewentualności – np. „w przypadku gdyby ten próbował zrobić unik, uprzedziłaby go i zaatakowała kopytami z impetem w odsłonięte, najbliższe miejsce na jego ciele”

Plus - przejrzysta, prosta w przekazie wypowiedź, przemyślane ruchy oraz elokwencja, brak błędów stylistycznych (lub ich niezauważalna ilość).





Stworzone przez Cordiasa na potrzeby www.wiatrwgrzywie.fora.pl .
Zakaz kopiowania!




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nassira dnia Nie 23:52, 14 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum W W G Strona Główna ->
Wprowadzenie
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin